Home » Reality

Homestaging: Umění připravit nemovitost na úspěšný prodej

21.11.2023
Zatímco tento pojem na náš realitní trh teprve pomalu prosakuje, v některých zemích se jedná o nezbytný krok, který je součástí přípravy nemovitosti k prodeji. Homestaging je umění prezentace nemovitosti tak, aby co nejlépe oslovila potenciální kupce či nájemce. Cílem je vytvořit prostor, který okouzlí a osloví širokou škálu lidí, čímž se zvyšuje pravděpodobnost rychlejšího a výhodnějšího uzavření obchodu.
Ilustrační snímek | Zdroj: freepik.com
Homestaging zahrnuje řadu kreativních a organizačních prvků, které mají za úkol zdůraznit potenciál nemovitosti a vytvořit dojem životaschopného a atraktivního bydlení. Proč má investice do kvalitního homestagingu smysl?

První dojem je klíčový


Potenciální kupci či nájemci často udělají své první dojmy během několika vteřin. A homestaging pomáhá vytvořit první dojem co nejlepší, což může ovlivnit jejich rozhodování.

Pomáhá vytvořit emocionální pouto


Odborným způsobem odvedený homestaging může pomoci lidem představit si život v daném prostoru. Když se potenciální zákazník dokáže identifikovat s nemovitostí a představit si ji jako svůj domov, roste pravděpodobnost, že proběhne rychlý nákup.


Zdroj: unsplash.com

Optimalizuje prostor


Homestaging se věnuje nejen estetickým aspektům, ale také praktickým. Pomáhá v optimalizaci prostoru, zdůrazňuje jeho výhody a minimalizuje případné nedostatky.

Zvyšuje hodnotu nemovitosti


Investice do homestagingu může být relativně malá ve srovnání s potenciálním ziskem z rychlejšího prodeje či výhodnějšího pronájmu nemovitosti, která, díky svému vybavení a doplňkům, vypadá honosněji.

Vkus odborníka


Homestagingoví odborníci mají schopnost vidět potenciál v každém prostoru. Vědí, jaký design a uspořádání prostoru budou atraktivní pro cílovou skupinu zájemců, ale i pro danou nemovitost.


Zdroj: freepik.com

Zkracuje prodej


Díky homestagingu může být doba, po kterou je nemovitost na trhu, výrazně zkrácena. To snižuje riziko, že se nemovitost stane "stálým" zbožím, což může negativně ovlivnit její vnímanou hodnotu.

Celkově lze říci, že homestaging je investicí, která se vyplácí. Profesionální přístup k prezentaci nemovitosti zvyšuje pravděpodobnost úspěchu na konkurenčním trhu a může přinést výrazné finanční benefity.

Autor: BH
Sdílet na Twitteru
Fotogalerie:

Další články z rubriky Reality

Bydlení na samotě: Jaké jsou výhody a co zvážit?

Život na samotě může být pro některé lidi ideální formou života. Mnozí lidé hledají klidné a odlehlé místo, kde si mohou vychutnat samotu a odpočinek ...

Mládež a vlastní bydlení: Sen rozplývající se v nedohlednu

Bydlení pro mladé je v některých částech světa palčivým problémem již dlouhou dobu, avšak tato problematika se objevuje už i u nás. Narůstající ceny n ...

Trh s nemovitostmi v České republice: Vyhlídky pro rok 2024

Český trh s nemovitostmi se překlopil do roku 2024 s několika zajímavými očekáváními a trendy. Zde jsou klíčové faktory, které budou mít pravděpodobně ...

První zima jako detektiv skrytých vad: Co vše mrazy odhalí?

Když se nastěhujete do nové nemovitosti, začátek může být velmi idylický, ale první zima často odhalí skryté vady, se kterými jste při prohlídce možná ...

Doporučujeme

Publikovat článek